Στέλιος Κούλογλου: “Γαστρονομία, τουρισμός, πολιτισμός τα καλά χαρτιά μας που αλλάζουν το παιχνίδι”

Permalink

Tης Ρούλας Κωνσταντοπούλου για το tourismtoday

“Ενας από τους ρόλους του Ευρωβουλευτή είναι να προωθεί και την θετική εικόνα της χώρας του στο εξωτερικό. Να παίρνει πρωτοβουλίες πέρα από την γκρίνια και την μιζέρια”.

Ο γνωστός δημοσιογράφος και Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Στέλιος Κούλογλου υποδέχεται το tourismtoday στην έδρα του Ευρωκοινοβουλίου στο Στρασβούργο και μας μιλάει για όλα.

Για τις πρωτοβουλίες του, τα ελληνικά προϊόντα που είναι ένα “συν” στον τουρισμό μας, την προώθηση των εξαγωγών που θα φέρει νέες θέσεις εργασίας, για το ότι η Ελλάδα χρειάζονταν νοικοκύρεμα αλλά όχι με την θεραπεία σοκ που εξόντωσε τον ελληνικό λαό ακόμα και για ότι τον κάνει έξαλλο ως ταξιδιώτη.

Στα χρόνια της θητείας του στο Ευρωκοινοβούλιο προωθεί στις Βρυξέλλες το πρόσωπο της πραγματικής Ελλάδας, της δημιουργικής παρά την κρίση, με στόχο “να αλλάξει το παιχνίδι” των επιθέσεων σε βάρος μας και τα στερεότυπα.

Και χρησιμοποιεί όλα τα μέσα για να πετύχει τον σκοπό του. Τεχνολογία, social media, βίντεο, χιούμορ, φαντασία, συναίσθημα και γεύσεις.

Οι ευρωβουλευτές, υποστηρίζει, είμαστε κατά κάποιον τρόπο πρεσβευτές της χώρας έξω. Οι δράσεις που κάνουμε, η εικόνα που δείχνουμε, οι φιλίες που αναπτύσσουμε, είναι ένα είδος διπλωματίας από μέρους μας.

Ο στόχος όλων των δράσεων του και για του χρόνου, όπως μας λέει είναι τα ελληνικά προϊόντα και η γαστρονομία που τα θεωρεί σημαντικά κομμάτια προώθησης του προορισμού μας. Γαστρονομία, τουρισμός, πολιτισμός, είναι τα καλά χαρτιά μας.

“Η Ελλάδα ήταν ο αποδιοπομπαίος τράγος για όλα τα κράτη της κρίσης, για τα εγκληματικά λάθη των τραπεζών και για όλα όσα μας αποδόθηκαν από το 2010 και μετά. Πρέπει να τελειώνουμε με αυτό και να αναδείξουμε το πραγματικό πρόσωπο της Ελλάδας.”

Από τις εκδηλώσεις του για την ανάδειξη του γαστρονομικού μας πλούτου, τους νέους επιχειρηματίες μας που διαπρέπουν στην Ελλάδα της κρίσης, τις “ Νύχτες Ντάισελμπλουμ”, τα Ελληνόπουλα που έχουν κάνει εφευρέσεις και τις έχει αγοράσει η Google, την ανάδειξη των ΠΟΠ ελληνικών προϊόντων, ο Στέλιος Κούλογλου “βομβαρδίζει” το Ευρωκοινοβούλιο με δόσεις “άλλης Ελλάδας”, σε ρόλο “προξενητή”, όπως λέει χαρακτηριστικά στο tourismtoday.

“Να γνωρίσουν οι ξένοι την δημιουργική Ελλάδα της κρίσης”

Κίνητρο; Η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει πέσει και μάλιστα αδιαμαρτύρητα θύμα άδικων και στερεοτυπικών επιθέσεων κι αυτό ήταν βαρύ, μας λέει.

“Ήθελα οι ξένοι να γνωρίσουν την άγνωστη δημιουργική πτυχή των Ελλήνων και αποφάσισα τέτοιες παρεμβάσεις στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Τελικά όλα αυτά έχουν απήχηση.”

Πριν από λίγες μέρες έστησε ένα ολόκληρο χωριό γαστρονομίας στο Ευρωκοινοβούλιο, με μάγειρες από όλη την Ελλάδα να ετοιμάζουν μεζέδες στην κουζίνα του. Και στην εκδήλωση “Η Ελλάδα στο πιάτο”, έγινε το αδιαχώρητο.

“Αν δεν αναπτυχθούν εξαγωγές και τουρισμός, δεν θα κάνουμε τίποτα”

Ο Στέλιος Κούλογλου ενώνει τα κομμάτια του παζλ. Τα εκπληκτικά προϊόντα μας με την γαστρονομία που είναι ισχυρή τάση στο τουρισμό και τον τουρισμό με τον πολιτισμό μας. Γιατί οι γεύσεις είναι πολιτισμός.

“Αν δεν αναπτυχθεί ο τουρισμός αλλά κυρίως αν δεν αναπτυχθούν οι εξαγωγές δεν θα κάνουμε τίποτα. Διότι εξαγωγές σημαίνει νέες θέσεις εργασίας για την Ελλάδα, επισημαίνει στο tourismtoday.

Αυτό που πιστεύω είναι ότι αν δεν δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας, αν δεν καταπολεμήσουμε την ανεργία και αν δεν ανακόψουμε το κύμα μετανάστευσης των νέων θα έχουμε κάνει μία τρύπα στο νερό.

Ο τουρισμός είναι κλειδί για όλα τα παραπάνω. Ανοίγει καινούργιες θέσεις εργασίας και δημιουργεί ευκαιρίες σε πολλούς τομείς. Αλλά να μην το δούμε μόνο με την στενή έννοια του τουρισμού αλλά και σαν πολιτισμό.”

“Η Ελλάδα στο πιάτο” φέτος ήταν η τρίτη εκδήλωση. Ξεκίνησα την πρώτη χρονιά με το “Ελληνικό καφενείο” επισημαίνει στο tourismtoday ο Στέλιος Κούλογλου.

Γεύσεις και προϊόντα ελληνικού καφενείου τα οποία ήταν από το γλυκό του κουταλιού μέχρι τσίπουρο. Πέρυσι είχαμε μια μεγαλύτερη εκδήλωση όπου τέσσερις σεφ από όλη την Ελλάδα, μαγείρεψαν ελληνικές γεύσεις και φέτος ήταν τα προϊόντα προέλευσης με γεύσεις και σεφ από όλες τις περιφέρειες. Μαγείρεψαν στην κουζίνα του ευρωκοινοβουλίου και η απήχηση είναι κάθε χρόνο και μεγαλύτερη. Μπορούμε να μιλάμε πια για εισβολή.”

Αυτά που τρώμε μας υπογραμμίζει, δείχνουν και τον πολιτισμό μας και ο πολιτισμός της Ελλάδας είναι πολιτισμός πλούσιος, διαφορετικός, ευρηματικός, πολυποίκιλος. Άλλα βρίσκει κανείς στην Κρήτη και άλλα βρίσκει κανείς στην Ήπειρο, στην Ανατολική Θράκη. Αυτά τα πράγματα οι ξένοι δεν τα γνωρίζουν γιατί δεν τα έχουμε αξιοποιήσει όπως θα έπρεπε.

Να συστήσουμε στην Ευρώπη μέσα από δράσεις τα ελληνικά ΠΟΠ προϊόντα

“Ενώ έχουμε από τους μεγαλύτερους αριθμούς ΠΟΠ στην Ευρώπη, τονίζει έχουμε το χαμηλότερο ποσοστό εξαγωγών, στην Ευρώπη. Αντίθετα χώρες με χαμηλότερο ποσοστό ΠΟΠ έχουν μεγαλύτερες εξαγωγές. Γιατί το κάνουν σωστά, το κάνουν οργανωμένα.

Πρέπει και τα ΠΟΠ προϊόντα να τα αναδείξουμε και κάθε χρόνο θα βρίσκουμε μία αφορμή διαφορετική, όλο και πιο μεγάλη για να τα παρουσιάζουμε. Μπορούμε να κάνουμε εκδηλώσεις και ξεχωριστά ανά περιφέρεια.

Και όλα αυτά θα βοηθήσουν στην προσέλκυση τουριστών, επενδυτών, στην ανάδειξη πολιτισμού και στην ανάπτυξη δικτύων διανομής στο Βέλγιο και σε όλη την Ευρώπη. Για αυτό τον λόγο φέτος είχαμε ad hoc συναντήσεις των Ελλήνων παραγωγών με διανομείς στην Ευρώπη.

Από εκεί και πέρα είναι στο χέρι τους να παίξουνε μπάλα. Εγώ κάνω απλά το προξενιό. Από εκεί και πέρα είναι στο χέρι του κάθε επιχειρηματία να πάει παρακάτω χρησιμοποιώντας την ελληνική ευφυία, να λειτουργήσει ως πολυμήχανος Οδυσσέας για να μπορέσει να επιβιώσει σε δύσκολες συνθήκες για την Ελλάδα και την Ευρώπη.”

Η τριτοκοσμική εικόνα στο λιμάνι

Χαίρεται όταν οι συνάδελφοι του στο Ευρωκοινοβούλιο είναι ευχαριστημένοι από τα ταξίδια τους στην Ελλάδα. Όταν του λένε ότι βρίσκουν ποιοτικές υπηρεσίες.

“Ευτυχώς ξεφύγαμε από εκείνη την κακή εποχή του “rooms to let”. Αλλά έχουμε δρόμο ακόμα. Ο τουρισμός δεν έχει να κάνει με τα δωμάτια και το εστιατόριο. Έχει να κάνει και με τις υποδομές, την καθαριότητα”, τονίζει.

Και ο από την φύση του ήρεμος Στέλιος Κούλογλου γίνεται έξαλλος, από την κακή εικόνα όπως μας εξηγεί, που έχει από την Αίγινα που πηγαίνει συχνά και χαρακτηρίζει την κατάσταση στο λιμάνι “τριτοκοσμική”.

“Για να περάσεις τα φανάρια είναι μία ολόκληρη περιπέτεια. Εμένα με εξοργίζει, φανταστείτε την εικόνα που αποκομίζουν οι τουρίστες, υπογραμμίζει. Δεν έχουν συντονίσει δύο φανάρια για να περάσεις απέναντι με την βαλίτσα σου.

Ο δε χώρος αναμονής για το flying είναι άθλιος. Έχω τραβήξει και φωτογραφίες και ετοιμάζομαι να γράψω και άρθρο. Άστεγοι στα παγκάκια, βρώμα από αποτσίγαρα, κουτσουλιές από τα πουλιά, ζέστη αφόρητη και ούτε ένας ανεμιστήρας.

Ένα μέρος σε ένα νησί -σε απόσταση ανάσας από την πρωτεύουσα- που θα έπρεπε να είναι στολίδι. Και δεν ξέρω ποιος είναι υπεύθυνος και φοβάμαι ότι τώρα που θα το ψάξω θα ανακαλύψω αυτή την πολυανευθυνότητα. Είναι τρομερές εικόνες που με κάνουν έξαλλο.

Ξέρετε σε όλα αυτά τι χρειάζεται; Μεράκι από αυτόν που είναι υπεύθυνος. Αλλά να πάει και κάποιος να δει. Έστω και μία ομάδα εθελοντών. Εννοείται ότι παντού υπάρχουν τέτοια φαινόμενα. Αλλά εδώ μιλάμε για την Ελλάδα, μία χώρα που προσελκύει εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο”.

“Η Κομισιόν έχει παραδεχτεί ότι έχουν κάνει λάθη, με την Ελλάδα”

Όπως λέει στο tourismtoday ο Έλληνας Ευρωβουλευτής, το κλίμα απέναντι μας έχει αλλάξει πολύ προς το καλύτερο ιδίως τα τελευταία δύο-τρία χρόνια. Θεωρούν ότι κάνουμε πολύ καλή δουλειά, ότι είμαστε υπεύθυνοι. Αναγνωρίζουν ότι έχουμε περάσει πάρα πολλά άδικα. Η Κομισιόν έχει παραδεχτεί ότι έχουν κάνει λάθη.

“Βεβαίως η Ελλάδα το 2009 χρειάζονταν ένα πολύ μεγάλο νοικοκύρεμα γιατί είχε ξεχειλώσει όλο το σύστημα και είχαν γίνει απίστευτες σπατάλες, αλλά δεν χρειάζονταν αυτή η θεραπεία, υπογραμμίζει. Ήταν σοκ και χρησιμοποιήθηκε για άλλους λόγους όπως για να συνετιστούν και οι άλλες χώρες της Ευρώπης.”

Το στοίχημα με τον εαυτό του

Το στοίχημα που έχει βάλει ο Στέλιος Κούλογλου με τον εαυτό του είναι να υπερβεί αυτά που είχε υποσχεθεί στην προεκλογική περίοδο.

“Πάντα υπάρχει το παραπάνω, τονίζει. Θέλω να κάνω πολλά παραπάνω τώρα, γνωρίζοντας τις συνθήκες αλλά και τις δυνατότητες μου. Ήδη έχω κάνει περισσότερα, αλλά πάντα μπορούμε παραπάνω.”

Πέρα από το δημιουργικό παρόν της Ελλάδας της κρίσης που συστήνει στις Βρυξέλλες, ο Έλληνας Ευρωβουλευτής πραγματοποιεί και δράσεις ενημέρωσης για το background της χώρας.

“Είχα υποσχεθεί ότι θα ασχοληθώ με την σύγχρονη ιστορία της χώρας μας. Και για να μην ξεχνιόμαστε, κάνω κάθε χρόνο εκδηλώσεις με το χρέος, για τα δάνεια, το ειδικό χρέος της Γερμανίας, τα ολοκαυτώματα -που ήταν ιδιαίτερα συγκινητική εκδήλωση- για τα 75 χρόνια της Μάχης της Κρήτης, για την ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου, για το Δίστομο.
Η χώρα μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο είχε εμφύλιο και ξεκίνησε την ανάπτυξη πολύ αργότερα σε σχέση με άλλες χώρες. Όλα αυτά θέλω να τα αναδείξω.”

Αν δεν ξέρεις την ιστορία, λέει χαρακτηριστικά δεν μπορείς να καταλάβεις και τι συμβαίνει. Δεν μπορείς να κατηγορείς την Ελλάδα αν δεν ξέρεις πως έχουμε φτάσει μέχρι εδώ.


(Visited 22 times, 1 visits today)

Read more:
koul1b
Συνέντευξη Στ. Κούλογλου στην ΕΡΤOpen: H αντιμετώπιση των φανατικών ισλαμιστών απαιτεί γενναίες πολιτικές

Για την τρομοκρατική επίθεση στη Βαρκελώνη μίλησε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Στέλιος Κούλογλου σε συνέντευξη που παραχώρησε στον Γιώργο Μουργή...

Close