Λίγο πριν τα μεσάνυχτα, χθες το βράδυ, επιτεύχθηκε η συμφωνία με την Ισπανική Προεδρία του Συμβουλίου και την Κομισιόν στον Κανονισμό για τη Διαφάνεια και τη Στόχευση στην Πολιτική Διαφήμιση. Μετά από επεξεργασία και διαπραγμάτευση με τους θεσμούς, που κράτησε πάνω από ένα χρόνο, φτάσαμε στο τελικό κείμενο, που ικανοποιεί σε απόλυτο βαθμό τις θέσεις μας, τόσο από την πλευρά του Κοινοβουλίου όσο και από την πλευρά της LEFT, της οποίας ήμουν ο σκιώδης εισηγητής.
Το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων που θα έρθει σύντομα για τελική έγκριση στην Ολομέλεια, εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή διαφάνεια της πολιτικής διαφήμισης στο ψηφιακό πεδίο αλλά και τα οπτικοακουστικά μέσα, απαγορεύει τη στόχευση των χρηστών μέσα από τη συλλογή ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, αποτρέποντας σκάνδαλα τύπου Cambridge Analytica στο μέλλον, τη διασπορά ψευδών ειδήσεων και τις καμπάνιες παραπληροφόρησης.
Ήδη οι πιο σημαντικές διατάξεις θα εφαρμοστούν στις επόμενες Ευρωεκλογές και πλέον ο νέος Κανονισμός θα δημιουργήσει συνθήκες ομαλής εσωτερικής αγοράς στο τοπίο της πολιτικής διαφήμισης και θα αποτρέψει τις προσπάθειες μαζικής επιρροής της εκλογικής συμπεριφοράς των πολιτών. Για τις πολύ σημαντικές προβλέψεις του Κανονισμού σε όλα τα επίπεδα, θα έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε το προσεχές διάστημα.