Τον νόμο της σιωπής προσπαθεί να επιβάλει στον Τύπο ο γερμανικός κολοσσός Volkswagen, αναφορικά με το σκάνδαλο που ταλανίζει τις τελευταίες εβδομάδες την εταιρεία και απειλεί τη γερμανική οικονομία. Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Στέλιος Κούλογλου, σε ειδική συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο Στρασβούργο, παρουσίασε εκβιαστικό email από την εταιρεία, που διαφημίζει τα γερμανικά αυτοκίνητα προς γαλλικές εφημερίδες. Στόχος η απόκρυψη του σκανδάλου, ώστε να αποφευχθεί η αμαύρωση της αυτοκινητοβιομηχανίας.
«Υπάρχει ομερτά, νόμος της σιωπής, γύρω από το σκάνδαλο της VW; Ήθελα να σας παρουσιάσω το εκβιαστικό email που έστειλε σε γαλλικές εφημερίδες η εταιρεία που διαφημίζει τα γερμανικά αυτοκίνητα. Στο email αυτό, η εταιρεία MediaCom θέτει ως όρο να μην υπάρχει κανένα άρθρο για την κρίση στη VW σε συγκεκριμένες μέρες. Διαφορετικά, απειλεί ότι θα σταματήσουν οι διαφημιστικές καταχωρήσεις» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Στέλιος Κούλογλου παρουσιάζοντας και το σχετικό email.
«Και μάλιστα ο εκβιασμός συνεχίζεται από την ίδια εταιρεία για την διαφημιστική εκστρατεία της μάρκας Audi, τον Οκτώβριο και Νοέμβριο. Και η καμπάνια αυτή έχει μεγάλο προϋπολογισμό, ύψους 1,4 εκατ. ευρώ. Ορίστε το αποδεικτικό e-mail, όπως παρουσιάστηκε στην εφημερίδα Le Canard Enchaîné» τόνισε ο Έλληνας ευρωβουλευτής.
«Αν μπορούμε να διαβεβαιώσουμε επίσημα τον οργανισμό και την εταιρία ότι στις 6, 8 και 10 Οκτωβρίου η εφημερίδα δεν θα δημοσιεύσει κανένα άρθρο με θέμα την κρίση της VW, θα διατηρήσουμε τις επενδύσεις μας στην εφημερίδα, δηλαδή το ποσό των 315 χιλιάδων ευρώ. Εάν δεν είναι δυνατόν να τηρηθεί αυτή η δέσμευση, θα αναγκαστούμε να ακυρώσουμε την συμφωνία» αναφέρει χαρακτηριστικά το email.
«Είτε υπάρχει είτε όχι νόμος της σιωπής, θα συνεχίσουμε να θέτουμε ερωτήματα όπως τα παρακάτω» συνέχισε ο Στέλιος Κούλογλου:
1. Η ερευνητική υπηρεσία της Κομισιόν (Joint Research Center) είχε προειδοποιήσει σε έκθεσή της το 2013, ότι τα «συστήματα αναστολής» (defeat devices) που χρησιμοποιούσε, μεταξύ άλλων και η VW, θα μπορούσαν να παραποιήσουν τα αποτελέσματα των μετρήσεων εκπομπών ρύπων. Ήξερε η Κομισιόν ότι η VW παραποιούσε τα στοιχεία και αν ναι πώς αντέδρασε;
2. Είναι αλήθεια ότι ο Γερμανός υπουργός Alexander Dobrindt γνώριζε το πρόβλημα εδώ και μήνες, όπως υποστήριξαν οι Πράσινοι στο γερμανικό Κοινοβούλιο;
3. Εκτός από την Audi υπάρχουν και άλλες μάρκες του γκρουπ VW που είχαν ακολουθήσει παρόμοιες πρακτικές;
4. Γιατί δεν επιβάλλονται νομοθετικά τεστ σε κανονικές συνθήκες; Αφού είναι γνωστό ότι σε συνθήκες εργαστηρίου τα αποτελέσματα δεν είναι τα πραγματικά;
5. Υπάρχει κανένα αυτοκίνητο diesel που στην πραγματική ζωή τηρεί την νόρμα 6 της ΕΕ, για τα όρια ρύπανσης;
6. Η Κομισιόν θα αναλάβει να συντονίσει έστω και τώρα μια πανευρωπαϊκή, ενδελεχή έρευνα για την πιθανή ύπαρξη παρόμοιων συστημάτων σε όλα τα αυτοκίνητα στην ευρωπαϊκή αγορά;
7. Είναι αλήθεια ότι η καγκελάριος Μέρκελ συμφώνησε με τον Βρετανό πρωθυπουργό Ντέιβιντ Κάμερον, να δεχθεί παραχωρήσεις στην τραπεζική ένωση, με αντάλλαγμα την στήριξή του στο θέμα των καυσαερίων;
8. Ποιος είναι ο ρόλος που μπορεί να διαδραμάτισαν ομάδες πίεσης και πολιτικοί για λογαριασμό γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών τόσο στη Γερμανία όσο και στις Βρυξέλλες, αναφορικά με την χρήση συστημάτων αναστολής; (ο Thomas Steg chief lobbyist of VW ήταν πρώην εκπρόσωπος τύπου της κυβέρνησης).
«Eλπίζουμε τέλος το σκάνδαλο να μην χρησιμοποιηθεί ως πρόσχημα για μέτρα εναντίον των εργαζόμενων στη Γερμανία και στις άλλες χώρες» κατέληξε ο Στέλιος Κούλογλου.