Τυχοδιώκτες. Άρθρο του Στ. Κούλογλου στο tvxs.gr

Permalink

Ο πρωθυπουργός εμφανίζεται σχεδόν καθημερινά στις οθόνες. Πότε με διαγγέλματα, πότε συναντώντας επιχειρηματίες και γιατρούς μέχρι αναξιοπαθούντες. Μέχρις εδώ καλά: κανείς δεν είπε ότι αυτή η κυβέρνηση δεν διαπρέπει στην προπαγάνδα. Αλλά να υπονοήσει στο τελευταίο διάγγελμά του, την πιθανότητα εκλογών; 

Παρακολουθώντας τις πολιτικές εξελίξεις στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, κανείς πρωθυπουργός δεν διανοήθηκε να ανοίξει τέτοια συζήτηση. Εκμεταλλευόμενος την άνοδο της δημοτικότητας της κυβέρνησής του, το φαινόμενο της «συσπείρωσης γύρω από τη σημαία», που σήμερα σημειώνεται σε όλες τις χώρες, ακόμη και με τον Τραμπ που τα έχει κάνει θάλασσα. Ο τουρισμός, η βαριά βιομηχανία της χώρας θα υποστεί φέτος σοβαρότατο πλήγμα, το ΔΝΤ προβλέπει ότι η ύφεση στην Ελλάδα θα είναι η μεγαλύτερη στην ευρωζώνη και η ανεργία θα εκτοξευθεί, αλλά στα πάνελ συζητάνε αν η ΝΔ θα προκηρύξει εκλογές και πότε.

Αντί να ξεκινήσει ένας σοβαρός διάλογος για τη κοινωνική θωράκιση της χώρας, για την καθιέρωση ενός κατώτατου εισοδήματος, που ήδη είναι στα σκαριά στην Ισπανία και θα μπορούσε και ανθρώπους να σώσει και την οικονομική πτώση να συγκρατήσει, οι «πολιτικοί αναλυτές » διερευνούν αν ο Μητσοτάκης θα βρει κάποιο χρόνο ανάμεσα στην – πιθανολογούμενη – ύφεση του πρώτου κύματος της πανδημίας και την έλευση του δεύτερου το φθινόπωρο, για να οργανώσει εκλογές. Και μάλιστα δύο συνεχόμενες.

Στη γειτονική Βουλγαρία για παράδειγμα, που με την ευκαιρία έχει λιγότερα κρούσματα  και θανάτους από την Ελλάδα, η κυβέρνηση επέβαλλε με νόμο στα σούπερ μάρκετ να αγοράζουν και να πωλούν τοπικά προϊόντα, από γάλα και φρούτα, μέχρι αυγά, τυριά και ψάρια. Οι παραβάτες τιμωρούνται με υψηλά πρόστιμα (μέχρι 10.000 ευρώ) που διπλασιάζονται για κάθε περίπτωση υποτροπής. Δεν ξέρω αν ο νόμος συμβαδίζει με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, αλλά δεν θα μπορούσαν κάποια από τα χρήματα της εκστρατείας για τον κοροναϊό, να κατευθυνθούν σε διαφημίσεις που θα προτρέπουν τους καταναλωτές να στηρίζουν ελληνικές επιχειρήσεις;

Εντάξει, δεν μπορεί να περιμένει κανείς τόσα πράγματα από τον κ. Μητσοτάκη. Αν μάλιστα Τσόρτσιλ σε ανεβάζουν, Μωϋσή σε κατεβάζουν οι αυλοκόλακες, δεν είναι δύσκολο να την πατήσεις. Αλλά όλοι αυτοί οι σύμβουλοι που οργανώνουν τις καθημερινές επικοινωνιακές εκστρατείες δεν πρέπει να πουν στον πρωθυπουργό τους ότι η χώρα δεν χρειάζεται εκλογολογία αλλά γενναίες προτάσεις για την οικονομία και την πολιτική συναίνεση αντί για κορονοεκλογές; Ότι ακόμη και να κερδηθούν, καμιά κυβέρνηση δεν θα αντέξει επιβάλλοντας μνημόνια, μπροστά στα οποία αυτά των προηγούμενων ετών θα μοιάζουν με παιδική χαρά;


(Visited 25 times, 1 visits today)

Read more:
361930-e_eukairia_tes_eirenes
Η ευκαιρία της ειρήνης…

Σκίτσο του Γιάννη Δερμεντζόγλου

Close