Στη Μάλτα είναι άγαρμποι, στην Ελλάδα επαγγελματίες. Άρθρο του Στ. Κούλογλου στο tvxs.gr

Permalink

Ο άνθρωπος που βλέπετε επάνω,  στη κεντρική φωτογραφία, είναι ο μάρτυρας-κλειδί στην υπόθεση της δολοφονίας της δημοσιογράφου Δάφνης Καρουάνα Γκαλίσια. Ήταν να καταθέσει χθες Τετάρτη, στην πιο σημαντική δίκη στην ιστορία της Μάλτας. Αλλά την προηγουμένη το βράδυ βρέθηκε πνιγμένος σε ένα λουτρό αίματος μέσα στο σπίτι του και κατέληξε στην εντατική ενός νοσοκομείου της Βαλέτας.

Ο άνθρωπος μας λέγεται Melvin Theuma και είναι οδηγός ταξί. Τον περασμένο Νοέμβριο συλλαμβάνεται από την αστυνομία  και ομολογεί ότι ήταν ο «μεσίτης» ανάμεσα στους 3 φυσικούς αυτουργούς της δολοφονίας της δημοσιογράφου που είχαν ήδη συλληφθεί και του Yorgen Fenech, που είναι ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους της Μάλτας. (εδώ αναλυτικά η φοβερή υπόθεση)

Σύμφωνα με τον Melvin Theuma, που καταθέτει με αντάλλαγμα τη χάρη του προέδρου της χώρας για τα αδικήματα που έχει διαπράξει, ήταν ο μεγιστάνας Yorgen Fenech, που είχε διατάξει και χρηματοδοτήσει τη δολοφονία. Ο  Fenech έχει στενές σχέσεις με τον διευθυντή του πολιτικού γραφείου του πρωθυπουργού και τον υπουργό Τουρισμού, οι οποίοι παραιτούνται μετά την ομολογία. Πριν δολοφονηθεί, η Δάφνη Καρουάνα Γκαλίσια ερευνούσε και έκανε αποκαλύψεις για τις σχέσεις χρηματισμού ανάμεσα στους 2 πολιτικούς και τον μεγαλοεπιχειρηματία και τις offshore εταιρείες που διατηρούσαν, σύμφωνα με τα Panama Papers.

Η κατάσταση του Melvin Theuma , που ήταν χτυπημένος στον λαιμό, στο στήθος και τα νεφρά, «είναι κρίσιμη αλλά σταθερή», σύμφωνα με τους γιατρούς του νοσοκομείου. Η αστυνομία τον ανακάλυψε μετά από τηλεφώνημα του δικηγόρου του, που δεν τον έβρισκε στο τηλέφωνο και ανησύχησε. Το σπίτι του Melvin Theuma φρουρείτο από την αστυνομία, που έσπευσε αμέσως να δηλώσει ότι επρόκειτο για απόπειρα αυτοκτονίας.

Τηλεφώνησα σε διάφορους γνωστούς στη Μάλτα να μάθω τι ακριβώς συμβαίνει. O Μανουέλ Ντέλια, ένας ανεξάρτητος δημοσιογράφος και blogger που έχει πάρει τη θέση της Δάφνης στην ερευνητική δημοσιογραφία, μου είπε: «Γιατί η αστυνομία να πει αμέσως σε όλους ότι πρόκειται για απόπειρα αυτοκτονίας, πριν καν φτάσει ο Melvin Theuma στο νοσοκομείο ; Γιατί δεν περίμενε να τον δουν οι γιατροί; Ήταν μόνος στο σπίτι και που ήταν η γυναίκα του; Δέχτηκε επισκέπτες; Παρακολούθησαν τις κλήσεις του; Ποιος του τηλεφώνησε προχθές; Τι χρησιμοποίησε για να βλάψει τον εαυτό του; Ήταν κάτι που ήταν ήδη στο σπίτι του;  Είχε εκδηλώσει  αυτοκτονικές τάσεις; Αξιολογήθηκαν από ψυχίατρο; Εξετάστηκαν αυτές τις ερωτήσεις προτού η αστυνομία μιλήσει δημοσίως για αυτοκτονία;  Δεν σου φαίνεται ότι η αστυνομία πάει να φτιάξει αφήγηση;».

Ρε παιδιά αυτά είναι άγαρμπα πράγματα. Αρχικά δεν σκοτώνεις, αν δεν είναι απόλυτη ανάγκη. Στη χώρα μας έχουμε πείρα από αυτά. Η Μάλτα έγινε ανεξάρτητη το 1964, αλλά ένα χρόνο πριν η δολοφονία  του Γρηγόρη Λαμπράκη παρά λίγο να ρίξει την κυβέρνηση. Ύστερα δεν δολοφονείς δημοσιογράφο: τον αφήνεις χωρίς δουλειά. Η Γιάννα Παπαδάκου, λόγου χάριν, που ερευνούσε την υπόθεση Novartis και είχε μια τηλεοπτική και μια ραδιοφωνική εκπομπή καθώς και συνεργαζόταν με δύο εφημερίδες, βρέθηκε να ποστάρει κάνα tweet. Δίνεις και μερικά εκατομμύρια στα ΜΜΕ και γράφουν ότι θες.

Ως προνοητικός άνθρωπος, έχεις φτιάξει και ένα νόμο περί ευθύνης υπουργών, με τον οποίο παραγράφονται  τα αδικήματα για απιστία. Άντε να αποδείξουν οι άλλοι τη δωροδοκία, ενώ αν ο μη γένοιτο κάποιοι μάρτυρες εμφανιστούν να καταθέσουν κάτι παρόμοιο τους απειλείς και τους μηνύεις. Ύστερα βρίζεις και υποβάλλεις μηνύσεις εναντίον των ανακριτών της υπόθεσης. Τους απειλείς ότι θα πάνε φυλακή. Άμα έχεις και καμιά τηλεφωνική υποκλοπή, τη ρίχνεις για μπούγιο.

Έστω και αν το σκάνδαλο είναι καραμπινάτο και διεθνώς αποδεδειγμένο, υποστηρίζεις όχι μόνο ότι δεν υπάρχει σκάνδαλο, αλλά είναι σκευωρία. Δες εδώ τον τυφλοσούρτη, να πάρεις καμιά ιδέα.

Φυσικά δεν τα είπα αυτά του ανθρώπου. Σκέπτομαι απλώς πόσο ορισμένοι άνθρωποι δεν είναι σοβαροί επαγγελματίες.


(Visited 26 times, 1 visits today)

Read more:
356134-mia_sphage_pou_den_enokhlese_kanena
Μια σφαγή που δεν ενόχλησε κανένα…

Σκίτσο του Γιάννη Δερμεντζόγλου

Close