Κούλογλου: Υπάρχει απάντηση στη χιονοστιβάδα λογοκρισίας;

Permalink

«Στην Κεντρική Ευρώπη, στην Ουγγαρία, την Πολωνία ή τη Σλοβακία το τοπίο των μέσων ενημέρωσης είναι ανάλογο με το δικό μας. Η κυβέρνηση ελέγχει όλα σχεδόν τα μέσα. Τα δημόσια επειδή είναι κυβέρνηση, τα ιδιωτικά γιατί ελέγχονται από φίλους ολιγάρχες, που εξυπηρετούνται και εξυπηρετούν την κυβέρνηση. Αυτά έχουμε και στην Ελλάδα και η πανδημία διόγκωσε τα οικονομικά προβλήματα. Διαφημιστικές συμφωνίες ακυρώθηκαν. Και η λίστα Πέτσα διαστρέβλωσε πλήρως τον ανταγωνισμό. Πως να ανταγωνιστεί το Tvxs ένα άλλο site που είναι πολύ μικρότερη σε απήχηση και κύρος, αλλά πήρε 250 χιλιάδες επειδή κολάκευε τον Μωυσή;», δήλωσε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Στέλιος Κούλογλου, μιλώντας στο Κόκκινο Πάτρας και στους Βίκυ Δρακούλη και Θάνο Χριστακόπουλο.

«Σε αυτές τις χώρες λοιπόν, η λύση που βρήκαν οι δημοσιογράφοι είναι τα ανεξάρτητα site που συντηρούνται από τους αναγνώστες τους με μια μικρή μηνιαία συνδρομή. είναι μοντέλα που πηγαίνουν εξαιρετικά καλά στη Σλοβακία, την Πολωνία και τώρα στην Ουγγαρία. Εκεί το καλοκαίρι ένας ολιγάρχης, φίλος της κυβέρνησης Όρμπαν, εξαγόρασε την πλειοψηφία των μετοχών του μοναδικού μεγάλου ανεξάρτητου site. Καμια 70αριά δημοσιογράφοι έφυγαν και δημιούργησαν ένα καινούργιο. Για να το στήσουν χρειάζονταν χρήματα και έκαναν έρανο με crowdfunding μέσω του ίντερνετ. Μάζεψαν ένα εκατομμύριο!», συνέχισε και συμπλήρωσε:

«Εδώ δεν χρειάζεται να γίνει κάτι τέτοιο γιατί υπάρχει ήδη το Tvxs. Και σας διαβεβαιώ ότι από το 2008 μέχρι τώρα, κάπου τόσα λεφτά έχουν πέσει για στηθεί και να διατηρηθεί το Tvxs. Αλλά τώρα, με την τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα στην Ελλάδα, με τη χιονοστιβάδα λογοκρισίας και παραπληροφόρησης, χρειάζεται να γίνει ένα άνοιγμα, ένα άλμα. Να γίνονται περισσότερες έρευνες, γιατί υπάρχουν περισσότερα προβλήματα και περισσότερα σκάνδαλα. Άρα χρειάζονται περισσότεροι δημοσιογράφοι, βελτίωση της εικόνας και των τεχνικών μέσων. Η δημοσιογραφία από την εποχή του Γουτεμβέργιου δεν είναι δωρεάν. Χρειάζεται επαγγελματίες δημοσιογράφους, που πρέπει να είναι καλοί και τίμιοι. Όχι κόλακες».

Εξηγώντας το νέο μοντέλο λειτουργίας του Tvxs, ο Στ. Κούλογλου δήλωσε ότι μετατρέπεται σε μια «Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία. Δηλαδή δεν έχει σκοπό το κέρδος. Όλα τα έσοδα της πηγαίνουν στην ανάπτυξη της ανεξάρτητης δημοσιογραφίας, στη χρηματοδότηση ερευνών και ρεπορτάζ, στις προσλήψεις νέων δημοσιογράφων και συνεργατών. Και είναι μια εταιρεία που σκοπό έχει την ανάπτυξη της πραγματικής δημοσιογραφίας. Με ετήσια δημοσιογραφικά βραβεία στα καλύτερα ρεπορτάζ στη ραδιοτηλεόραση ή τον γραπτό τύπο. Και για αυτά τα βραβεία θα μπορούν να ψηφίζουν οι συνδρομητές του Tvxs. Και βεβαίως το ίδιο θα δίνει το καλό παράδειγμα, τηρώντας με ευλάβεια τη δημοσιογραφική δεοντολογία».

Στο ερώτημα τα έσοδα από που θα προέρχονται, η απάντηση είναι από «διαφημίσεις αλλά και συνδρομές. Ορισμένα άρθρα, όχι τις τρέχουσες ειδήσεις που θα είναι ελεύθερες για όλους όπως τώρα, αλλά τις αναλύσεις, τα ρεπορτάζ και τις έρευνες θα μπορεί να τις διαβάζουν οι συνδρομητές. Με ένα πολύ μικρό ποσό, ούτε ένα καφέ το μήνα, 2,9 ευρώ. Θα υπάρχουν βέβαια και άλλα πακέτα συνδρομών με περισσότερα οφέλη, συμμετοχή σε σεμινάρια, βιβλία και άλλα δώρα. Αλλά βεβαίως το βασικό κίνητρο δεν είναι αν θα πληρώσει κάποιος ένα καφέ τον μήνα, αλλά η συνειδητή συνεισφορά, με ένα ποσό μικρότερο ή μεγαλύτερο, για να διαφυλάξουμε, όλοι μας, το δικαίωμα να ενημερωνόμαστε για αυτά που πραγματικά συμβαίνουν στη χώρα. Η ενίσχυση και η συμμετοχή σε μια τίμια και καθαρή προσπάθεια».

Τέλος, μιλώντα για την απαραίτητη θωράκιση της οικονομίας από τις επιπτώσεις της πανδημίας, ο ευρωβουλευτής σχολίασε πως «με την μέθοδο του click away ευνοούνται οι μεγάλες επιχειρήσεις εις βάρος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που είναι η ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας. Για αυτό πρέπει να κάνουμε ένα κίνημα στήριξης των καταστημάτων της γειτονιάς. Να αποφύγουμε να κάνουμε όλα τα ψώνια μας διαδικτυακά και να ενισχύσουμε τους ανθρώπους, που είναι δίπλα μας και αν καταρρεύσουν θα καταρρεύσουμε και εμείς. Στη Γαλλία μια σειρά από προσωπικότητες ξεκίνησαν ένα κίνημα με τίτλο Χριστούγεννα χωρίς Amazon. Κάτι αντίστοιχο θα έπρεπε να γίνει και στην Ελλάδα».

«Σε άλλες χώρες της ΕΕ έχουν ενισχυθεί οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις», εξήγησε ακόμη. «Στην Ελλάδα, δεν έχει γίνει αυτό, όχι από έλλειψη πόρων αλλά από ιδεολογική επιλογή. Ο υφυπουργός Οικονομικών είχε χαρακτηρίσει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις ζόμπι. Θέλουν να τις κλείσουν και να διατηρηθούν μόνο οι μεγάλες αλυσίδες, οι ιδιοκτήτες των οποίων είναι φίλοι τους», τόνισε υπενθυμίζοντας ότι σε τηλεοπτικό πάνελ είχε ρωτήσει σχετικά τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων, Γ. Καββαθά, ο οποίος έκανε λόγο για «εργαλειοποίηση της πανδημίας». «Η κυβέρνηση κάνει πράγματα που δε θα μπορούσε να κάνει υπό άλλες συνθήκες. Το κάνει στην οικονομία, το κάνει στην παιδεία, όπως είδαμε με το νομοσχέδιο της κας Κεραμέως, που απαξιώνει τα δημόσια πανεπιστήμια εις βάρος των ιδιωτικών κολλεγίων. Αυτά γίνονται συνειδητά. Είναι μια νεοφιλελεύθερη επιλογή».

«Η οικονομία παραμένει κλειστή και τα lockdown είναι γενικευμένα γιατί η κυβέρνηση δεν κάνει πολλά τεστ. Στη Μαδρίτη, που κάνουν πολλά, η εστίαση λειτουργεί κανονικά – με σεβασμό φυσικά στους υγειονομικούς κανόνες. Το ίδιο θα έπρεπε να γίνεται και εδώ. Να έχουν τα εστιατόρια τραπέζια έξω. Ακόμη, τα lockdown θα έπρεπε να γίνονται κατά περίπτωση. Η Πελοπόννησος που έχει λίγα κρούσματα γιατί να έχει την ίδια αντιμετώπιση με την Β. Ελλάδα; Σε νησιά που δεν έχουν κανένα κρούσμα γιατί δεν τους αφήνουν να δουλέψουν; Επειδή δεν κάνουν μαζικά τεστ από τσιγκουνιά και τα χρήματα πάνε σε φίλους και γνωστούς».

Ακούστε εδώ ολόκληρη την συνέντευξη:  https://soundcloud.com/stelios-kouloglou/22122020a


(Visited 10 times, 1 visits today)

Read more:
sk
Κούλογλου στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ για τη διαπράγματευση

Η διαπραγμάτευση για το κλείσιμο της αξιολόγησης του ελληνικού προγράμματος, ο πολιτικός και κοινωνικός της αντίκτυπος και η αντιμετώπιση της...

Close