Συνέντευξη με το Chat GPT: οι αιτίες για τα ατυχήματα στα τρένα και οι πολιτικές ευθύνες

Permalink

Η φράση «Πάμε κι όπου βγει», την οποία είπε  μηχανοδηγός στον ασύρματο σύμφωνα με τη μαρτυρία επιβάτη λίγο πριν το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, τα λέει όλα. Οχι μόνο για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα αλλά και για την πορεία της χώρας.

Οι δεκάδες δραματικές προειδοποιήσεις για το επερχόμενο ατύχημα αγνοήθηκαν από την εταιρεία και την ελληνική κυβέρνηση. Στον βωμό του κέρδους οι σταθμάρχες προσλαμβάνονται με εξαμηναίες συμβάσεις.

Η Ελλάδα διαθέτει το χειρότερο και πιο ανασφαλές δίκτυο στην ΕΕ , τη στιγμή που οι σιδηρόδρομοι αποτελούσαν και αποτελούν κριτήριο για το βαθμό ανάπτυξης μιας χώρας. Η χώρα του «Πάμε κι όπου βγει» ξέρει που θα βγει, με τη βοήθεια της φαύλης κυβέρνησης Μητσοτάκη: σε ένα τριτοκοσμικό καθεστώς που θα συναγωνίζεται την Αλβανία και τη Βουλγαρία, στα υπανάπτυκτα Βαλκάνια.

Σε μια εποχή όπου ακόμη και ο ιδιοκτήτης μιας πιτσαρίας ξέρει που ακριβώς βρίσκονται οι ντιλιβεράδες του, την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, η Ελλάδα των σιδηροδρόμων ζει στον 19ο αιώνα.

Διαβάστε επίσης: «Πάμε κι όπου βγει»

Αποφάσισα λοιπόν, αντί για σχολιασμό των ειδήσεων για τις προειδοποιήσεις και του πρωθυπουργικού διαγγέλματος που ανακάλυψε  έναν ακόμη αποδιοπομπαίο τράγο, να κάνω μια συνέντευξη με το το Chat GPT, το προηγμένο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που δεν μασάει τα λόγια του. Δεν άλλαξα ούτε λέξη στη μετάφραση, άλλωστε ένα κομμάτι της έκανε το ίδιο το Chat GPT και ένα άλλο το DeepL Translator:

ΕΡ: είναι συνηθισμένα τα ατυχήματα με τρένα;

ΑΠ: Τα σιδηροδρομικά ατυχήματα είναι σχετικά σπάνια σε σύγκριση με άλλες μορφές μεταφοράς. Ωστόσο, η συχνότητα των σιδηροδρομικών ατυχημάτων ποικίλλει ανάλογα με την περιοχή και τα ισχύοντα μέτρα ασφαλείας. Σε ορισμένες χώρες με λιγότερο ανεπτυγμένη σιδηροδρομική υποδομή, τα σιδηροδρομικά ατυχήματα μπορεί να είναι πιο συχνά. Σε ανεπτυγμένες χώρες με σύγχρονη τεχνολογία ασφαλείας, τα σιδηροδρομικά ατυχήματα είναι πολύ λιγότερο συχνά.

Συνολικά, ενώ συμβαίνουν ατυχήματα με τρένα, είναι σχετικά σπάνια και συχνά μπορούν να αποφευχθούν με κατάλληλα μέτρα ασφαλείας και συντήρηση.

Διαβάστε επίσης: Τραγωδία στα Τέμπη – Καταγγελία: Ετοιμαζόταν κυβερνητική «φιέστα» σε ανύπαρκτο «κέντρο σηματοδότησης»

EΡ: Η αιτία των ατυχημάτων είναι το ανθρώπινο λάθος ή η υποδομή και τα μέτρα ασφαλείας;

AΠ: Τα αίτια των σιδηροδρομικών ατυχημάτων μπορεί να ποικίλλουν και να περιλαμβάνουν συνδυασμό παραγόντων, όπως ανθρώπινο λάθος, ζητήματα υποδομής και προβλήματα με τα μέτρα ασφαλείας.

Το ανθρώπινο λάθος μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στα σιδηροδρομικά ατυχήματα, όπως το λάθος του χειριστή του τρένου ή η αποτυχία ενός συντηρητή να συντηρήσει σωστά τις γραμμές ή τα σήματα. Επιπλέον, ζητήματα με την υποδομή, όπως απαρχαιωμένες γραμμές ή κακοσχεδιασμένες σιδηροδρομικές διαβάσεις, μπορούν να συμβάλουν σε ατυχήματα.

Ανεπαρκή μέτρα ασφαλείας, όπως η έλλειψη κατάλληλων συστημάτων σηματοδότησης ή επικοινωνίας, μπορούν επίσης να οδηγήσουν σε ατυχήματα.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα σιδηροδρομικά ατυχήματα συχνά οφείλονται σε συνδυασμό παραγόντων και όχι σε μία μόνο αιτία. Οι έρευνες για σιδηροδρομικά ατυχήματα συνήθως περιλαμβάνουν ενδελεχή ανάλυση όλων των πιθανών παραγόντων που συμβάλλουν, συμπεριλαμβανομένων του ανθρώπινου λάθους, των ζητημάτων υποδομής και των μέτρων ασφαλείας.

Διαβάστε επίσης: Τραγωδία στα Τέμπη: Τι είχε καταγγείλει στην παραίτησή του στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ

EΡ: Είναι δυνατόν να αποφευχθούν τα σιδηροδρομικά ατυχήματα;

AΠ: Ναι, είναι δυνατόν να αποφευχθούν τα σιδηροδρομικά ατυχήματα μέσω ενός συνδυασμού κατάλληλων μέτρων ασφαλείας, συντήρησης και εκπαίδευσης. Ορισμένα μέτρα που μπορούν να συμβάλουν στην πρόληψη των ατυχημάτων με τρένα περιλαμβάνουν:

Τακτική συντήρηση των γραμμών, των σηματοδοτών και άλλων υποδομών, ώστε να διασφαλίζεται ότι βρίσκονται σε καλή κατάσταση λειτουργίας.
Χρήση σύγχρονης τεχνολογίας, όπως τα συστήματα θετικού ελέγχου αμαξοστοιχιών (PTC) που μπορούν να σταματήσουν ή να επιβραδύνουν αυτόματα τα τρένα εάν κινδυνεύουν να συγκρουστούν με άλλο τρένο ή να βγουν εκτός τροχιάς.

Εκπαίδευση των χειριστών αμαξοστοιχιών, των εργαζομένων στη συντήρηση και του λοιπού προσωπικού, ώστε να διασφαλιστεί ότι είναι εξοικειωμένοι με τις διαδικασίες ασφαλείας και τις βέλτιστες πρακτικές.

Εφαρμογή αποτελεσματικών συστημάτων επικοινωνίας μεταξύ των χειριστών τρένων, των αποστολέων και του λοιπού προσωπικού, ώστε να διασφαλίζεται η έγκαιρη επικοινωνία σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Κατάλληλη σήμανση και προειδοποιήσεις στις σιδηροδρομικές διαβάσεις για την αποφυγή συγκρούσεων με οχήματα και πεζούς.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η πρόληψη των ατυχημάτων με τρένα απαιτεί συνεχείς προσπάθειες και επενδύσεις σε μέτρα ασφαλείας, συντήρηση και εκπαίδευση. Οι τακτικές επιθεωρήσεις και αξιολογήσεις είναι επίσης απαραίτητες για τον εντοπισμό πιθανών κινδύνων για την ασφάλεια και την αντιμετώπισή τους πριν προκαλέσουν ατύχημα.

Διαβάστε επίσης: Τραγωδία στα Τέμπη – Σιδηροδρομικοί από τις αρχές Φεβρουαρίου: «Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται»

ΕΡ: oι ιδιωτικοποιήσεις του σιδηροδρομικού δικτύου αύξησαν το ποσοστό των σιδηροδρομικών ατυχημάτων;

ΑΠ: Δεν υπάρχει σαφής συναίνεση σχετικά με το αν οι ιδιωτικοποιήσεις των δικτύων τρένων είχαν σημαντικό αντίκτυπο στο ποσοστό των σιδηροδρομικών ατυχημάτων.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι ιδιωτικοποιήσεις οδήγησαν σε αυξημένες επενδύσεις σε σιδηροδρομικές υποδομές, οι οποίες μπορούν να βελτιώσουν την ασφάλεια.

Οι ιδιωτικές εταιρείες μπορεί να έχουν περισσότερους πόρους για να επενδύσουν στον εκσυγχρονισμό των γραμμών, των σημάτων και άλλων υποδομών, γεγονός που μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ατυχημάτων. Επιπλέον, οι ιδιωτικές εταιρείες μπορεί να επικεντρώνονται περισσότερο στην αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια, καθώς τα ατυχήματα μπορεί να είναι δαπανηρά και να βλάψουν τη φήμη τους.

Ωστόσο, σε άλλες περιπτώσεις, η ιδιωτικοποίηση έχει συνδεθεί με μείωση των προτύπων ασφαλείας και της εποπτείας. Οι ιδιωτικές εταιρείες ενδέχεται να δίνουν προτεραιότητα στα κέρδη έναντι της ασφάλειας, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε μέτρα περικοπής κόστους που αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχημάτων. Επιπλέον, ο κατακερματισμός του σιδηροδρομικού δικτύου που μπορεί να προκύψει με την ιδιωτικοποίηση μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα συντονισμού και επικοινωνίας, τα οποία μπορούν επίσης να αυξήσουν τον κίνδυνο ατυχημάτων.

Συνολικά, ο αντίκτυπος της ιδιωτικοποίησης στα σιδηροδρομικά ατυχήματα μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με τις συγκεκριμένες περιστάσεις και την έκταση της ρύθμισης και της εποπτείας που υπάρχει. Είναι σημαντικό να αξιολογούνται προσεκτικά οι πιθανοί κίνδυνοι και τα οφέλη της ιδιωτικοποίησης και να εφαρμόζονται τα κατάλληλα μέτρα ασφαλείας και εποπτείας για να διασφαλίζεται η ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων.

ΕΡ: Eχουν υπάρξει περιπτώσεις σιδηροδρομικών ατυχημάτων μετά την ιδιωτικοποίηση;

ΑΠ: Ναι, έχουν υπάρξει περιπτώσεις σιδηροδρομικών ατυχημάτων μετά την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρομικών δικτύων. Ο αντίκτυπος της ιδιωτικοποίησης στο ποσοστό των σιδηροδρομικών ατυχημάτων είναι πολύπλοκος και μπορεί να εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων των συγκεκριμένων κανονισμών και προτύπων ασφαλείας που ισχύουν, του επιπέδου των επενδύσεων σε υποδομές και μέτρα ασφαλείας και της συνολικής κουλτούρας ασφάλειας εντός της σιδηροδρομικής βιομηχανίας.

Σε ορισμένες χώρες, υπήρξαν περιπτώσεις όπου η ιδιωτικοποίηση συνδέθηκε με μείωση των προτύπων ασφαλείας και αύξηση των ατυχημάτων. Για παράδειγμα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, υπήρξαν ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια των σιδηροδρομικών ταξιδιών μετά την ιδιωτικοποίηση του δικτύου τη δεκαετία του 1990. Στον απόηχο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος του Χάτφιλντ το 2000, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα πολλούς νεκρούς και τραυματίες, διαπιστώθηκε ότι οι κακές πρακτικές συντήρησης από ιδιωτικές εταιρείες είχαν συμβάλει στο ατύχημα.

Διαβάστε επίσης: Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Στον ανακριτή την Πέμπτη ο σταθμάρχης – Τι ισχυρίζεται

EΡ: Oι πολιτικοί και οι κυβερνήσεις αναλαμβάνουν την ευθύνη για τα ατυχήματα των τρένων;

ΑΠ: Σε γενικές γραμμές, οι πολιτικοί και οι κυβερνήσεις αναμένεται να αναλάβουν την ευθύνη για τα σιδηροδρομικά ατυχήματα, ιδίως εάν το ατύχημα συνέβη λόγω αμέλειας ή ελλείψεων στις υποδομές ή στους κανονισμούς ασφαλείας.

Όταν συμβαίνει ένα σιδηροδρομικό ατύχημα, συνήθως διεξάγεται έρευνα για να προσδιοριστεί η αιτία του ατυχήματος και αν κάποιοι ευθύνονται για το συμβάν. Εάν η έρευνα διαπιστώσει ότι η κυβέρνηση ή οι πολιτικοί ήταν υπαίτιοι, τότε αναμένεται να αναλάβουν την ευθύνη για τις πράξεις ή τις αδράνειές τους.

Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την παραδοχή του σφάλματος και την προσφορά συγγνώμης στις οικογένειες των πληγέντων, την παροχή αποζημίωσης για τυχόν ζημίες ή τραυματισμούς και την εφαρμογή αλλαγών για την αποτροπή παρόμοιων ατυχημάτων στο μέλλον. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτό μπορεί επίσης να περιλαμβάνει αλλαγές στις πολιτικές ή τους κανονισμούς μεταφοράς για τη βελτίωση των προτύπων ασφαλείας.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ο βαθμός λογοδοσίας και ευθύνης που αναλαμβάνουν οι πολιτικοί και οι κυβερνήσεις μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με τις συγκεκριμένες περιστάσεις και το πολιτικό κλίμα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η πολιτική πίεση ή τα συμφέροντα μπορεί να αποτρέψουν ή να καθυστερήσουν την προθυμία της κυβέρνησης να αναλάβει την ευθύνη για τα σιδηροδρομικά ατυχήματα.

Διαβάστε επίσης: Μητσοτάκης: Η τραγωδία στα Τέμπη οφείλεται κυρίως σε ανθρώπινο λάθος [Βίντεο]

ΕΡ: έχουν υπάρξει περιπτώσεις στις οποίες οι κυβερνήσεις αποφεύγουν να αναλάβουν την ευθύνη και βρίσκουν αποδιοπομπαίο τράγο για ένα σιδηροδρομικό ατύχημα;

AΠ: Δυστυχώς, έχουν υπάρξει περιπτώσεις όπου κυβερνήσεις ή πολιτικοί απέφυγαν να αναλάβουν την ευθύνη για σιδηροδρομικά ατυχήματα και αντ” αυτού αναζήτησαν έναν αποδιοπομπαίο τράγο για να κατηγορήσουν. Αυτό μπορεί να συμβεί για διάφορους λόγους, όπως για να προστατεύσουν την πολιτική τους εικόνα ή να αποφύγουν την οικονομική ευθύνη.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι κυβερνήσεις μπορεί να προσπαθήσουν να επιρρίψουν την ευθύνη για το ατύχημα στον φορέα εκμετάλλευσης του τρένου ή στο προσωπικό συντήρησης, αντί να αναγνωρίσουν τυχόν συστημικές αδυναμίες στην υποδομή ή στους κανονισμούς ασφαλείας. Αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τα άτομα αυτά να αντιμετωπίζουν νομικές συνέπειες, ενώ τα υποκείμενα ζητήματα παραμένουν ανεπίλυτα.

Υπήρξαν επίσης περιπτώσεις όπου κυβερνήσεις ή πολιτικοί προσπάθησαν να υποβαθμίσουν τη σοβαρότητα του ατυχήματος ή να μεταθέσουν την ευθύνη σε εξωτερικούς παράγοντες, όπως οι καιρικές συνθήκες ή οι ενέργειες άλλων μερών. Αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα οι πληγείσες κοινότητες να αισθάνονται ότι αγνοούνται ή παραμελούνται και τα υποκείμενα ζητήματα μπορεί να μην αντιμετωπίζονται, οδηγώντας σε υψηλότερο κίνδυνο μελλοντικών ατυχημάτων.

Συνολικά, είναι σημαντικό για τις κυβερνήσεις και τους πολιτικούς να αναλάβουν την ευθύνη για τα σιδηροδρομικά ατυχήματα και να αντιμετωπίσουν τυχόν συστημικές αποτυχίες ή ανησυχίες για την ασφάλεια, ώστε να αποφευχθούν μελλοντικά περιστατικά.

EΡ: can you translate our chat into greek?

AΠ: Ναι, μπορώ να μεταφράσω τη συνομιλία μας στα ελληνικά. Θα πρέπει να σημειώσω, ωστόσο, ότι η μετάφραση θα είναι αυτόματη και όχι απόλυτα ακριβής. Παρακαλώ ενημερώστε με αν θέλετε να συνεχίσουμε με τη μετάφραση.

EΡ:yes please

AΠ: Ναι, βεβαίως! Εδώ είναι η μετάφραση της συνομιλίας μας στα ελληνικά:

Άρθρο Στ. Κούλογλου στο TVXS


(Visited 21 times, 1 visits today)

Read more:
soloup
Οι 2+1 παγίδες των δανειστών – άποψη στο tvxs.gr

Το σημερινό αδιέξοδο στις σχέσεις Αθήνας-θεσμών οφείλεται βασικά στο γεγονός ότι οι Ευρωπαίοι δανειστές δεν είχαν ποτέ υπόψιν τους να...

Close