Γιατί πέφτουν τα Boeing: Δήλωση Κούλογλου και ερώτηση στην Κομισιόν

Permalink

Ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Στέλιος Κούλογλου, σχετικά με τα θανατηφόρα αεροπορικά ατυχήματα με αεροπλάνα Boeing. Νέα στοιχεία που ήρθαν στην δημοσιότητα δείχνουν ότι και σε παλαιότερη περίπτωση πτώσης αεροσκάφους υπήρχαν μελέτες που έδειχναν ευθύνες του κατασκευαστή. Τις μελέτες αυτές η εταιρεία φαίνεται ότι είχε προσπαθήσει να τις εξαφανίσει, ενώ οι υπάλληλοί της παρουσιάζονται να γνώριζαν για τις κακοτεχνίες.

Με την ερώτησή του ο ευρωβουλευτής καλεί την Κομισιόν να απαντήσει εάν γνώριζε για τις μελέτες αυτές, αλλά και να δηλώσει τι μέτρα προτίθεται να πάρει για την προστασία των Ευρωπαίων ταξιδιωτών.

Ο Στέλιος Κούλογλου μετά την κατάθεση της ερώτησης προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Δεν είναι ότι κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο των Boeing: χάρις στους μάρτυρες δημοσίου συμφέροντος και τους ερευνητές δημοσιογράφους  που συνεχίζουν τις αποκαλύψεις, ολόκληρο το σύστημα παραγωγής της εταιρείας είναι βαθύτατα προβληματικό και άκρως επικίνδυνο για την ασφάλεια των επιβατών.

Γνωρίζουμε σήμερα ότι τέσσερις μήνες πριν από την πρώτη συντριβή του Boeing 737 Max, ανώτατο στέλεχος της εταιρείας και σήμερα whistleblower, προειδοποιούσε ότι το νέο μοντέλο Max, που θα αντικαθιστούσε το παραδοσιακό 737,  δεν ήταν ασφαλές. Κατεστραμμένα μέρη, άχρηστα ή ανύπαρκτα εργαλεία και ελλιπείς οδηγίες απέτρεπαν την έγκαιρη κατασκευή των αεροπλάνων. Αλλά η διοίκηση πίεζε τους εργαζόμενους να τελειώνουν, παρά τις ελλείψεις προσωπικού. Οι εργαζόμενοι ήταν εξαντλημένοι και έκαναν λάθη, σε μια χαοτική αλυσίδα παραγωγής.  Στελέχη της εταιρείας ομολογούσαν ότι «για πρώτη φορά στη ζωή μου, λυπάμαι που το λέω, διστάζω να βάλω την οικογένειά μου σε ένα αεροπλάνο Boeing»!

Η Boeing ήταν περισσότερο επικεντρωμένη στην τήρηση των προθεσμιών παράδοσης των αεροσκαφών παρά στην ασφάλεια τους. Πρόκειται για συχνό σύμπτωμα του σύγχρονου καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής που δεν αφορά μόνο την ασφάλεια των αεροπλάνων, αλλά εδώ έχουμε κάτι παραπάνω: με την απορρύθμιση των κανόνων που έχει επιφέρει ο νεοφιλελευθερισμός στις ΗΠΑ και την ανεξέλεγκτη ενίσχυση της δύναμης των ιδιωτικών εταιρειών σε βάρος του δημοσίου, το τελευταίο έχει απωλέσει τις δυνατότητες ελέγχου. Στην περίπτωση των αεροπλάνων αλλά και των φαρμάκων ή των τροφών, τα αποτελέσματα είναι καταστροφικά.

Το θανατηφόρο σκάνδαλο των Boeing αποδεικνύει ότι η ‘αγορά’ δεν μπορεί να ελέγξει τον εαυτό της. Για να αποφεύγονται οι τραγωδίες, ο ρυθμιστικός ρόλος ενός ισχυρού και αδιάφθορου  δημοσίου είναι απαραίτητος».

Ολόκληρη η ερώτηση του ευρωβουλευτή Στ. Κούλογλου:

Νέα στοιχεία είδαν το φως της δημοσιότητας σχετικά με την θανατηφόρα πτώση ενός Boeing 737 κοντά στο Άμστερνταμ τον Φεβρουάριο του 2009. Μια μελέτη ειδικών κατηγορεί την Boeing ότι προσπαθεί να στρέψει την προσοχή μακριά από τις δικές της «κατασκευαστικές αδυναμίες» μεταξύ άλλων λαθών, κάνοντας «απίστευτες» δηλώσεις για ευθύνες των πιλότων. Η μελέτη ποτέ δεν δημοσιεύθηκε και το Ολλανδικό Συμβούλιο Ασφαλείας απέκλεισε ή αποδυνάμωσε τις κριτικές εις βάρος του κατασκευαστή στην τελική του αναφορά, ύστερα από πιέσεις Αμερικανών αξιωματούχων και στελεχών της Boeing (1).

Παράλληλα, σύμφωνα με τις τελευταίες αποκαλύψεις, σε εσωτερική επικοινωνία οι υπάλληλοι της Boeing κορόιδευαν τους ομοσπονδιακούς κανονισμούς, μιλούσαν για εξαπάτηση των ελεγκτών, και έκαναν αστεία για πιθανές κακοτεχνίες στα αεροπλάνα τύπου 737 Max, που παραμένουν στο έδαφος από τον Μάρτιο του 2019, ύστερα από δυο πτώσεις που προκάλεσαν 346 θανάτους. «Το αεροπλάνο σχεδιάστηκε από κλόουν, που με τη σειρά τους είχαν για υπεύθυνους μαϊμούδες» (2), έγραψε το 2017 ένας υπάλληλος.

Δεδομένου ότι το ατύχημα του Boeing 737 και αυτά των δυο Max έχουν τρομακτικές ομοιότητες μεταξύ τους, όσον αφορά τα κατασκευαστικά λάθη στα αεροπλάνα, ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

Γνωρίζει για την ολλανδική έκθεση για το ατύχημα του Άμστερνταμ και την προσπάθεια της Boeing να καλύψει τις ευθύνες της;

Ποια σαφή μέτρα θα λάβει για να προστατεύσει τους Ευρωπαίους πολίτες, που ακόμη ταξιδεύουν με Boeing;


(Visited 3 times, 1 visits today)

Read more:
125
Κούλογλου: Η κριτική είναι μέρος της δημοκρατικής κουλτούρας της Αριστεράς και του Α.Τσίπρα

«Εγώ είμαι 30 χρόνια στη δημοσιογραφία, έχω βραβευτεί στην Ελλάδα και διεθνώς, και κανείς δεν θα μου αφαιρέσει το δικαίωμα...

Close