Απόπειρα συγκάλυψης του εγκλήματος στην Πύλο – Στις Βρυξέλλες για τον «Τιτανικό της Μεσογείου»

Permalink

Στις μαρτυρίες τους στον Αλέξη Τσίπρα και τον βουλευτή Κρίτωνα Αρσένη, διασωθέντες πρόσφυγες αναφέρουν ότι το ναυάγιο σημειώθηκε όταν το βράδυ της 14ης Ιουνίου, το Λιμενικό Σώμα προσέδεσε το σκάφος με τους πρόσφυγες-μετανάστες και προσπάθησε να το ρυμουλκήσει.

Με τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, οι σχετικές μαρτυρίες έχουν καταγραφεί και σε βίντεο. Στον κ. Αρσένη  πρόσφυγες είπαν ότι, μετά την πρόσδεση, το Λιμενικό επιτάχυνε απότομα και αυτό προκάλεσε το ναυάγιο.

Στους δημοσιογράφους έχει απαγορευθεί η επαφή με τους διασωθέντες. Αλλά στην εφημερίδα Καθημερινή στέλεχος του Λιμενικού που δεν κατονομάζεται και καλείται να σχολιάσει τις παραπάνω μαρτυρίες δίνει νέα εκδοχή παραθέτοντας λεπτομέρειες και προσδιορίζοντας χρονικά όσα περιγράφει:

«Λίγο πριν από τις 11 μ.μ. (σ.σ. της Τρίτης 13 Ιουνίου) το πλήρωμα του σκάφους 920 του Λιμενικού φώτισε με προβολείς το πλοιάριο και με μεγάφωνα ενημέρωσε τους επιβαίνοντες ότι λόγω του υπέρβαρου διέτρεχαν κίνδυνο και ότι δεν θα κατάφερναν να φθάσουν στις ιταλικές ακτές..

..άνδρες του Λιμενικού  χρησιμοποίησαν ένα σχοινί προκειμένου, όπως αναφέρουν, να προσδέσουν στο αλιευτικό και να ελέγξουν τις συνθήκες που επικρατούσαν στο εσωτερικό του. Ορισμένοι από τους επιβαίνοντες, ωστόσο, που συνέχιζαν να αντιδρούν στην προοπτική μεταφοράς τους στην Ελλάδα αντί της Ιταλίας φέρονται να έλυσαν το σχοινί προκειμένου να συνεχίσουν την πορεία τους με ρότα προς βορρά».

Σημειώνεται ότι και σε αυτή την εκδοχή «ορισμένοι από τους επιβαίνοντες.. φέρονται να έλυσαν το σχοινί». Αρα είχε πριν υπάρξει δέσιμο των δύο σκαφών.

Διαβάστε- δείτε τις μαρτυρίες στον Α. Τσίπρα: Πύλος: Βαριές καταγγελίες διασωθέντων για τις συνθήκες του ναυαγίου και τον ρόλο του Λιμενικού [Βίντεο]

Ο εκπρόσωπος  Τύπου του Λιμενικού Σώματος, Νίκος Αλεξίου διέψευσε ότι έγινε «προσπάθεια πρόσδεσης τους σκάφους» από  το Λιμενικό, υποστηρίζοντας ότι «τα σχοινιά τα είχαν πετάξει ναύτες από το εμπορικό πλοίο που τους πέταξαν εφόδια».

Σε κάθε περίπτωση, η ρυμούλκηση ή η απόπειρα ρυμούλκησης ή το πέταγμα των σχοινιών από εμπορικό πλοίο δεν αναφέρεται σε καμία από τις ανακοινώσεις του Λιμενικού που καταγράφουν αναλυτικά τα συμβάντα της μοιραίας ημέρας.. Δεν καταγράφονται ούτε ότι φωτίστηκε το σκάφος(θα υπάρχουν ασφαλώς βίντεο και η Καιημερινή δημοσιεύει ήδη φωτογραφία)  ούτε η προειδοποίηση από τα μεγάφωνα ( ότι δεν μπορούν να φτάσουν στην Ιταλία και διατρέχουν κίνδυνο)

Πρώτη ανακοίνωση (14/06/2023 8:55 πμ.)

« ..Απογευματινές ώρες Φ/Γ πλοίο προσέγγισε το σκάφος και του παρείχε τροφοεφόδια, ενώ οι αλλοδαποί αρνήθηκαν την παροχή οποιασδήποτε περαιτέρω συνδρομής.
Εν συνεχεία δεύτερο Φ/Γ πλοίο προσέγγισε το σκάφος για παροχή εφοδίων και συνδρομής αλλά οι αλλοδαποί αρνήθηκαν και τα εφόδια και την συνδρομή.
Βραδινές ώρες κατέφθασε το Π.Π.Λ.Σ. (Παράκτιο Περιπολικό Λιμενικού Σώματος) επιβεβαιώνοντας την ύπαρξη μεγάλου αριθμού μεταναστών στο εξωτερικό κατάστρωμα του Α/Κ σκάφους, αρνούμενοι όμως την οποιαδήποτε συνδρομή και δηλώνοντας την επιθυμία τους να συνεχίσουν τον πλου τους για Ιταλία. Το Π.Π.Λ.Σ. παρέμεινε πλησίον του πλοίου για την τυχόν συνδρομή του, το οποίο συνέχιζε την πορεία του.
Πρώτες πρωινές ώρες σήμερα το ανωτέρω αλιευτικό ανετράπη και εν τέλει βυθίστηκε και άμεσα ξεκίνησε ευρεία επιχείρηση.. κλπ »

Διαβάστε: Το Λιμενικό διαψεύδει το Λιμενικό για την πρόσδεση του αλιευτικού

Δεύτερη ανακοίνωση, 12 ώρες αργότερα: (14/06/2023 8:36 μμ.)

« Από τις 15:30 μέχρι τις 21:00 ο θάλαμος επιχειρήσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας είχε επανειλημμένως επικοινωνία με το αλιευτικό μέσω δορυφορικού τηλεφώνου. Σε όλες επαναλάμβαναν σταθερά ότι επιθυμούν να πλεύσουν προς Ιταλία και δεν ήθελαν καμία συνδρομή από την Ελλάδα…

  • Επετεύχθη επικοινωνία του ΕΚΣΕΔ με το σκάφος μέσω δορυφορικού τηλεφώνου περί ώρα 18:30. Ο χρήστης του δορυφορικού τηλεφώνου που επέβαινε στο σκάφος, ο οποίος μιλούσε αγγλικά, απάντησε ότι το σκάφος δεν κινδυνεύει, δεν επιθυμούν βοήθεια πλην τροφίμων και νερού και ότι επιθυμούν να συνεχίσουν με προορισμό την Ιταλία.
  • Το ΕΚΣΕΔ απέστειλε ένα παραπλέον πλοίο με σημαία Μάλτας το οποίο προσέγγισε περί τις 18:00 το αλιευτικό, και αφού το αλιευτικό σταμάτησε – όπως του ζητήθηκε από το εμπορικό πλοίο – του προμήθευσε τρόφιμα και νερό.
  • Επανειλημμένως ρωτήθηκε το αλιευτικό από το εμπορικό πλοίο αν επιθυμεί επιπλέον συνδρομή ή αν κινδυνεύει ή αν θέλει κάτι άλλο από την Ελλάδα. Απάντησαν «δεν θέλουμε τίποτα άλλο από το να συνεχίσουμε για Ιταλία».
  • Στη συνέχεια βρέθηκε και δεύτερο παραπλέον, ελληνικό αυτή τη φορά πλοίο, που απεστάλη στο αλιευτικό γύρω στις 21:00 προκειμένου να δοθούν επιπλέον τροφοεφόδια και οποιαδήποτε άλλη συνδρομή. Έλαβαν μόνον το νερό, ενώ τα λοιπά εφόδια τα πέταξαν στη θάλασσα.
  • Στις 22:40 κατέπλευσε πλησίον του αλιευτικού το σκάφος του Λιμενικού Σώματος από την Κρήτη. Παρέμεινε σε απόσταση και το παρατηρούσε διακριτικά, χωρίς να διαπιστώνει πρόβλημα στην πλεύση του, καθώς είχε σταθερή πορεία και ταχύτητα.
  • Αυτό συνεχίστηκε μέχρι τις 01:40 της 14ης Ιουνίου. Την ως άνω ώρα ο επιβαίνων στο αλιευτικό ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων του Αρχηγείου ότι παρουσιάστηκε βλάβη στη μηχανή του σκάφους και έπαψε να κινείται.
  • Το συγκεκριμένο γεγονός επιβεβαιώθηκε και από το παραπλέον πλωτό του Λιμενικού.
  • Άμεσα το πλωτό του Λ.Σ. προσπάθησε να προσεγγίσει το αλιευτικό για να διαπιστώσει το πρόβλημα
  • Στις 02:04 πμ ο Κυβερνήτης του παραπλέοντος σκάφους του Λ.Σ. ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων ότι είδε το αλιευτικό να παίρνει μια δεξιά στη συνέχεια μια απότομη αριστερά κλίση και μετά άλλη μια δεξιά κλίση τόσο μεγάλη που είχε ως αποτέλεσμα την ανατροπή του αλιευτικού (ναυτ. Ορολογία «παλάντζο»).
  • Σε δέκα με δεκαπέντε λεπτά αργότερα το σκάφος βυθίστηκε ολοσχερώς ».

Διαβάστε: Ναυάγιο στην Πύλο: Οι ελληνικές αρχές μπορούσαν και όφειλαν να διασώσουν τους πρόσφυγες

Γιατί σε καμία από τις 2 αναλυτικές ενημερώσεις δεν αναφέρονται η ρυμούλκηση ή ότι έγινε προσπάθεια από το Λιμενικό ή άλλο πλοίο; Το Λιμενικό έχει μαγνητοσκοπήσει το περιστατικό και θα μπορούσε να δώσει τα βίντεο στη δημοσιότητα για να διευκρινίσει τι ακριβώς συμβαίνει. Γιατί δεν το κάνει;

Στο ναυάγιο της Πύλου έχασαν τη ζωή τους περίπου 500 άτομα, σχεδόν το εν τρίτον των απωλειών στο ναυάγιο του Τιτανικού. Δεν έχουν επίσης δοθεί επαρκείς εξηγήσεις γιατί το Λιμενικό, πριν το ναυάγιο, δεν προχώρησε στις απαραίτητες ενέργειες διάσωσης όπως προβλέπονται από τη διεθνή νομοθεσία.

Το ναυάγιο της Πύλου είναι το πιο θανατηφόρο περιστατικό, στη Μεσόγειο. Επειδή προφανώς γίνεται προσπάθεια συγκάλυψης ευθυνών, καταφεύγω στην ΕΕ ζητώντας να δοθούν στη συγκλονισμένη διεθνή κοινή γνώμη -μέσω και της Frontex που παρακολουθούσε ως όφειλε τις εξελίξεις- όλα τα απαραίτητα στοιχεία και ντοκουμέντα.

Άρθρο του Στ. Κούλογλου στο TVXS


(Visited 11 times, 1 visits today)

Read more:
393621-koul
Πώς στήσαμε την επιχείρηση κατασυκοφάντησης της Ελλάδας (πριν μας αποκαλύψει το Liberal)

Η παράνομη συνάντηση έγινε σε ένα υπόγειο των Βρυξελλών, που μύριζε μουχλιασμένο χαρτί. Είχαμε συμφωνήσει η συνάντηση να παραμείνει μυστική,...

Close